Voorbeeldmenu van 2600 kcal.

Voorbeeldmenu van 2600 kcal.

Dit voorbeeldmenu van 2600 kcal. maakt deel uit van een reeks van 10 verschillende dagmenu’s en helpen je bij het afvallen of om op gewicht te blijven. Het voorbeeldmenu is zorgvuldig berekend, zodat je succesvol je doel kunt bereiken.

Het voorbeeldmenu is verdeeld in macronutriënten, zodat je niet teveel van een bepaalde voedingsstof kunt binnenkrijgt. Macronutriënten hebben we in grotere hoeveelheden nodig, dit zijn koolhydraten (zetmeel en suikers), vetten en eiwitten (aminozuren). Koolhydraten, vetten en eiwitten zorgen voor de energievoorziening. De verdeling van de macronutriënten (macro’s) in dit voorbeeldmenu ziet er als volgt uit:

  • Koolhydraten: 50%
  • Eiwitten: 25%
  • Vetten: 25%

Er zijn zo een 50 voedingsstoffen bekend die nodig zijn voor alle levensprocessen, maar om het niet al te ingewikkeld te maken hoef je alleen maar het voorbeeldmenu te volgen.

Sporttoeslag

Het toevoegen van je sporttoeslag bevordert het herstel bij een zware training. Denk aan het toevoegen van eiwitten of snelle koolhydraten. Het toevoegen van je sporttoeslag doe je in overleg met je coach (hier zijn geen kosten een verbonden).


Voorbeeldmenu van 2600 kcal.

 Ontbijt (8.00 uur):  170 gram (2 stuk)  Eieren (gekookt)
 70 gram  Zuurdesembrood
 250 ml  Water
 Snack na ontbijt (10.00 uur):  100 gram  Rauwkost
 20 gram  Rozijnen
 250 ml  Water
 Lunch (13.00 uur):  50 gram  Gemengde Sla
 10 gram  Slasaus (honing mosterd)
 160 gram (2 stuks)  Volkoren Wraps
 100 gram  Kipfilet (bereid)
 70 gram  Trostomaten
 250 ml  Water
 Snack na lunch (15.00 uur):  70 gram  Zuurdesembrood
 90 gram  Kipfilet (bereid of vleeswaren)
 110 gram  Mandarijn
 250 ml  Water
 Avondeten (18:00):  160 gram  Pasta (Volkoren)
 Specerijen naar keuze  100 gram  Kipfilet
 Heel weinig kokosolie (5 gram), met keukenrol uitsmeren
   100 gram  Broccoli
 100 gram  Doperwten
   70 gram  Trostomaten
 20 gram  Pesto
 Snufje  Zwarte peper
 250 ml  Water
 Snack na avondeten (20:30 uur):  200 gram  Magere kwark
 120 gram (1 stuk)  Banaan
 250 ml  Water
 Tip: Wanneer je besluit om je vetpercentage te verlagen…

Wil je graag persoonlijk advies neem dan contact met ons op via het contactformulier