Site Overlay

Voorbeeldmenu van 2500 kcal.

Dit voorbeeldmenu van 2500 kcal. maakt deel uit van een reeks van 10 verschillende dagmenu’s en helpen je bij het afvallen of om op gewicht te blijven. Het voorbeeldmenu is zorgvuldig berekend, zodat je succesvol je doel kunt bereiken.

Het voorbeeldmenu is verdeeld in macronutriënten, zodat je niet teveel van een bepaalde voedingsstof kunt binnenkrijgt. Macronutriënten hebben we in grotere hoeveelheden nodig, dit zijn koolhydraten (zetmeel en suikers), vetten en eiwitten (aminozuren). Koolhydraten, vetten en eiwitten zorgen voor de energievoorziening. De verdeling van de macronutriënten (macro’s) in dit voorbeeldmenu ziet er als volgt uit:

  • Koolhydraten: 50%
  • Eiwitten: 25%
  • Vetten: 25%

Er zijn zo een 50 voedingsstoffen bekend die nodig zijn voor alle levensprocessen, maar om het niet al te ingewikkeld te maken hoef je alleen maar het voorbeeldmenu te volgen.

Sporttoeslag

Het toevoegen van je sporttoeslag bevordert het herstel bij een zware training. Denk aan het toevoegen van eiwitten of snelle koolhydraten. Het toevoegen van je sporttoeslag doe je in overleg met je coach (hier zijn geen kosten een verbonden).


Voorbeeldmenu van 2500 kcal.

 Ontbijt (8.00 uur):  250 gram  Halfvolle yoghurt
 145 gram  Appel
 14 gram (halve scoop)  Whey proteine
 1 gram  Kaneel
 Snack na ontbijt (10.00 uur):  80 gram  Wortelen
 25 gram  Rozijnen
 250 ml  Water
 Lunch (13.00 uur):  50 gram  IJsberg sla
 20 gram  Zuivelspread (light)
 160 gram (2 stuks)  Volkoren Wraps
 100 gram  Gerookte Zalm
 250 ml  Water
 Snack na lunch (15.00 uur):  100 gram  Zuurdesembrood
 90 gram  Kipfilet (bereid of vleeswaren)
 250 ml  Water
 Avondeten (18:00):  70 gram (ongekookte portie)  Wok noodles (Conimex)
 Specerijen naar keuze  140 gram  Kipfilet
 5 gram  Kokosolie
 Heel weinig kokosolie (5 gram), met keukenrol uitsmeren
   100 gram  Peultjes
 100 gram  Thaise roerbakmix
   75 gram  Maise
 10 gram  Ketjap (ABC)
 10 gram  Oestersaus
 10 gram  Sojasaus (kikkoman)
 1 gram (theelepel)  Paprikapoeder
 Snufje  Zwarte peper
 2 gram (1 teentje)  Knoflook (vers)
 20 gram  Rode curry (Conimex)
 250 ml  Water
 Snack na avondeten (20:30 uur):  250 gram  Halfvolle yoghurt
 150 gram  Druiven
 14 gram (halve scoop)  Whey proteine
 250 ml  Water
 Tip: Wanneer je besluit om je vetpercentage te verlagen…

Wil je graag persoonlijk advies neem dan contact met ons op via het contactformulier