0622240410
info@bodyempowerment.nl
Ma t/m zat van 10.00 tot 17.00

Voorbeeldmenu van 2200 kcal.

Dit voorbeeldmenu van 2200 kcal. maakt deel uit van een reeks van 10 verschillende dagmenu’s en helpen je bij het afvallen of om op gewicht te blijven. Het voorbeeldmenu is zorgvuldig berekend, zodat je succesvol je doel kunt bereiken.

Het voorbeeldmenu is verdeeld in macronutriënten, zodat je niet teveel van een bepaalde voedingsstof kunt binnenkrijgt. Macronutriënten hebben we in grotere hoeveelheden nodig, dit zijn koolhydraten (zetmeel en suikers), vetten en eiwitten (aminozuren). Koolhydraten, vetten en eiwitten zorgen voor de energievoorziening. De verdeling van de macronutriënten (macro’s) in dit voorbeeldmenu ziet er als volgt uit:

Er zijn zo een 50 voedingsstoffen bekend die nodig zijn voor alle levensprocessen, maar om het niet al te ingewikkeld te maken hoef je alleen maar het voorbeeldmenu te volgen.

Sporttoeslag

Het toevoegen van je sporttoeslag bevordert het herstel bij een zware training. Denk aan het toevoegen van eiwitten of snelle koolhydraten. Het toevoegen van je sporttoeslag doe je in overleg met je coach (hier zijn geen kosten een verbonden).


Voorbeeldmenu van 2200 kcal.

 Ontbijt (8.00 uur):  85 gram (2 sneetjes)  Volkoren brood
 120 gram (2 stuks)  Eieren (gekookt)
 250 ml  Water
 Snack na ontbijt (10.00 uur):  150 gram  Rauwkost (Hollandse)
 20 gram  Noten mix
 30 gram  Rozijnen
 250 ml  Water
 Lunch (13.00 uur):  100 gram  Kipfilet
 5 gram  Kokosolie
 Heel weinig kokosolie (5 gram), met keukenrol uitsmeren
 150 gram  Bloemkool / Broccoli
 150 gram  Wortellen
 1 stengel  Lente-ui
 1 teentje  Knoflook
 1 theelepel  Massala
 250 ml  Water
 Snack na lunch (15.00 uur):  85 gram  Volkoren brood
 65 gram  Kipfilet
 250 ml  Water
 Avondeten (18:00):  120 gram  Garnalen (gebakken)
   20 gram  Honing
   10 gram  Soja saus (Kikkoman)
 5 gram  Kokosolie
   Heel weinig kokosolie (5 gram), met keukenrol uitsmeren
 200 gram  Rijst (witte)
 1 teentje  Knoflook
 4 gram (1 cm)  Gember wortel (vers)
 250 ml  Water
 Snack na avondeten (20:30 uur):  200 gram  Cottage Cheese
 70 gram  Roggebrood
 20 gram  Jam
 250 ml  Water
 Tip: Wanneer je besluit om je vetpercentage te verlagen…

Wil je graag persoonlijk advies neem dan contact met ons op via het contactformulier