Killerbody Workout – Only for animals

/ maart 29, 2017/ Blog artikelen, Schema's, Video's en Filmpjes/ 0 comments

Optimize Empowerment

Start nu met jouw Killerbody Workout – Only for animals!

Trainingsopbouw

Prikkelfrequentie

  • Maandag: Hypertrofie – benen
  • Dinsdag: Hypertrofie – borst
  • Woensdag:  Hypertrofie – rug
  • Donderdag: Hypertrofie – schouders
  • Vrijdag:  Hypertrofie – armen
  • Zaterdag: Rust
  • Zondag: Rust
    • Je kunt je rust ook pakken op donderdag in plaats van zaterdag.

Trainingstechniek: Hypertrofie

De Trainingscomponenten zien er als volgt uit:

  • Prikkelomvang:
    • De eerste twee compound oefeningen: 8 herhalingen.
    • De overige oefeningen: 12 herhalingen.
      • Bij het behalen van 12 herhalingen direct de gewichten opvoeren!
    • Buikspieroefeningen: 20 herhalingen
  • Prikkelintensiteit: 70-85% van de maximale kracht (ook wel bekend als 1 RM).
  • Prikkeldichtheid: 30-45-60 seconden. Je bent vrij om je eigen rust te bepalen.
  • Prikkelomvang:
    • De eerste twee compound oefeningen: 4 series.
    • De overige oefeningen: 3 series.
  • Prikkelfrequentie: 5x in de week krachttraining.
  • Trainingseffecten: Het vergroten van de spiermassa (spierhypertrofie).

Duur van het trainingsschema bedraagt 6 weken. Na 6 weken raden wij je aan om een week te rusten. Daarna kan je de Killerbody Workout – Only for animals herhalen!

Tempo van de beweging

  • 3 seconde excentrisch: bij een excentrische beweging neemt de lengte van de spier toe;
  • 0 seconde statisch vasthouden: bij een statische houding, verandert de spier niet in lengte;
  • 2 seconde concentrisch: bij een concentrische beweging verkort de spier.

Compound oefeningen

We hebben in dit schema gekozen voor compound oefeningen. Compound oefeningen zijn oefeningen waarbij meerdere spiergroepen samenwerken. Dit vraagt veel focus, beheersing van de techniek en discipline.

Killerbody Workout

Killerbody workout dag 1 – Focus op benen

Killerbody workout dag 2 – Focus op borst

Killerbody workout dag 3 – Focus op rug

Killerbody workout dag 4 – Focus op schouders

Killerbody workout dag 5 – Focus op armen

Oefeningen verlichten of verzwaren: Het volgend artikel geeft meer informatie over het verlichten of verzwaren van oefeningen: Alternatieve oefeningen

Het ‘Optimize Empowerment’ Trainingsprogramma

Heb je de Killerbody Workout – Only for animals als prettig ervaren en wil je jezelf uitdagen? Start dan met Het ‘Optimize Empowerment‘ Trainingsprogramma. Pas op! Niet voor watjes!

Be Slim and Healthy

Marcel Karrenbelt

About Marcel Karrenbelt

Marcel Karrenbelt is de bedenker en eigenaar van Body Empowerment. Een ambitieuze ondernemer die zich geheel richt op de gezondheid en welzijn van zijn medemens.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*