Site Overlay

Het belang van een Junkdag

Het belang van een cheat dayDe term Junkdag gaan we daarom ook een andere draai geven. Veel mensen denken dat een Junkdag wordt gebruikt om je “strakke” voedingspatroon te doorbreken om het mentaal vol te houden. Dit is natuurlijk ook waar, maar er is nog een andere manier waarom de Junkdag wordt aangeraden. Het is namelijk zo dat een Junkdag er voor zorgt dat het lichaam in de war wordt gebracht. Met andere woorden, we voorkomen dat het lichaam zich instelt op een specifieke calorie-inname. Eten is ook een sociale bezigheid en een Junkdag zorgt er voor dat je hier optimaal van kunt genieten. Na een Junkdag is het gemakkelijk om doordeweeks het dieet strikt vol te houden (leefstijl).



De volgende belangrijke richtlijnen moeten in acht worden genomen:

  • Niet meer dan één Junkdag per week.
  • Een Junkdag is dan wel een dag waarin alle remmen los kunt laten, maar overdrijf niet!
  • Gezond en vers eten gedurende de rest van de week is een must. Geen kaas, toetjes, alcohol en al het andere bewerkte voedsel, gemaakt in fabrieken.
  • Plan je Junkdag van tevoren. Het mooiste is als deze terug keert op dezelfde dag, maar dat is niet noodzakelijk gezien het in de war brengen van het lichaam. Echter moeten er 6 dagen van onafgebroken en strikt worden gegeten.
  • Junkdag betekent dus niets anders dan gezond eten, zonder te veel rekening te houden met de calorie-inname. Je mag dus ongestoord gezond eten!
  • Snoepen mag. Maar daardoor kan het lichaam de aankomende dagen verlangen naar zoetigheid. Snoepen kan een manier zijn om de 4 weken vol te houden, dan moet je het zeker doen… Wij raden je aan om dit gecontroleerd te doen.

Ben jij klaar om dit in de praktijk toe te passen?

Het “Optimize Empowerment“ Trainingsprogramma

Wil je meer weten over trainingen, voeding en hoe wij daarbij kunnen helpen, kijk dan snel bij “Optimize Empowerment“. Dit programma is echt een aanrader!!!

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op